Welkom op mijn blog.
Leuk dat je nieuwsgierig bent naar mijn kaarten...
en fijn dat jullie zulke lieve en leuke reacties achterlaten

maandag 12 juni 2017

Van Harte...

Voor deze keer heb ik mijn wensen niet op een kaart, maar op glazen potjes verwerkt.




Glazen potjes, die je normaal in de glascontainer gooit, zijn bewerkt met gesso. Hierdoor zijn met stencils van Joy!Crafts mooie reliëfs ontstaan. Daarna is het potje nogmaals ingesmeerd met gesso, aangebracht met de achterkant van een schuursponsje. Aan de binnenkant van de stencils is geen gesso aangebracht, waardoor je een mooi venster krijgt. Als de gesso goed droog is kun je het op kleur brengen met oa stempelinkt. Met mijn vingers heb ik dit op de gesso aangebracht, zo houdt je mooie lichtere randjes om het reliëf. Dit geeft een leuk effect.


Dit potje is voor een kleine baby. Het schoentje op het deksel en het lange label zijn gesneden uit stof, zo leuk! Je kunt met hard sealer 6500/0219 stof aan beide kanten insmeren, dit goed laten drogen, om het vervolgens door je snijmachine te kunnen halen, net zoals je met papier doet.
Ik heb dit potje gevuld met een slabbetje, maar ook kun je bv denken aan een rompertje of slofjes...


Op de zijkant heb ik de naam van de kleine Tim gemaakt met alfabet stencil 6002/0647.


Dit potje is gevuld met lekkere bonbons, als opkikker voor een zieke! Het potje heeft 2 dezelfde vensters, gemaakt met het mooie sierlijke stencil 6002/0788 Ster Swirls. Zo kun je zien wat erin zit. De tekst op het labeltje is van stencil 6002/6001, nieuw uit de juli collectie van Joy!crafts. Zo ook de mooie nieuwe tak met bladeren 6002/0939 Stencil Framboosblad, die past hier prachtig bij, vinden jullie niet? Op het deksel paste precies 6002/0517 Gekruld rond, ook zo mooi sierlijk!


Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog, graag tot de volgende keer!
Vriendelijke groet,
Welmoed

1 opmerking: